Методологічні аспекти формування механізму управління розвитком експортного потенціалу машинобудівного підприємства

Olena Andriyivna Shestakova

Анотація


Вступ. У статті розглянуто особливості формування механізму управління розвитком експортного потенціалу машинобудівного підприємства та запропоновано підхід до розширення «меж потенційної ефективності» експортного потенціалу підприємства, що спирається на положення теорії багаторівневих ієрархічних структур і програмно-цільову методологію синтезу організаційних систем.
Мета. Метою дослідження є розробка та обґрунтування концептуальної моделі формування механізму управління розвитком експортного потенціалу підприємства на основі теорії багаторівневих ієрархічних структур.
Результат. Обґрунтовано концептуальні положення синтезу механізму управління розвитком експортного потенціалу підприємства та розроблено модель його організації, в якій на підставі інтегрованого використання методів державного та корпоративного управління здійснюється генерування двох видів рішень: прямих при створенні нового експортоорієнтованого виробництва, що потребує прямого державного фінансування, та непрямих, що забезпечують стимулюючий вплив на формування внутрішніх і зовнішніх джерел розвитку експортного потенціалу діючого підприємства. Запропонована модель синтезу механізму управління розвитком експортного потенціалу підприємства дозволяє комплексно і водночас диференційовано (на основі визначення зовнішньоекономічних пріоритетів держави та перспективних підприємств) вирішувати завдання нарощування експортного потенціалу підприємств.

Ключові слова


експортний потенціал підприємства; механізм управління; ієрархічна структура; рівні управління; ефективність

Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Науковий журнал "Український журнал прикладної економіки"

ISSN 2518-1742 (Online)

ISSN 2415-8453 (Print)